Creste salariul, creste si amenda
Odata cu marirea salariului minim pe economie (mai 2016) creste si amenda rutiera aplicata soferilor care incalca legea in trafic. Algoritmul de calcul al punctului de penalizare are la baza salariul minim pe economie, asa ca o crestere salariala duce si catre majorarea amenzilor fata de soferi, cu aproximativ 20%.
Astfel, daca esti penalizat cu 3 puncte platesti acum 315 lei. Din mai 2016, vei plati 375 lei.
Tot pentru soferi s-a depus la Senat un nou proiect de lege ce abordeaza comportamentul agresiv, respectiv amenzile contraventionale din clasa a III-a, intre 6 si 8 puncte.
Printre manevrele care intra in categoria “comportament agresiv” si care vor fi penalizate se numara:
• deplasarea succesiva, neregulamentara, de pe o banda de circulatie pe alta sau de pe un rand pe altul, alternand din stanga in dreapta, in scopul depasirii unui sir de vehicule care circula in acelasi sens;
• efectuarea manevrei de intoarcere a vehiculului prin folosirea franei de ajutor;
• franarea brusca la revenirea pe banda, imediat dupa ce conducatorul unui vehicul a efectuat o depasire a unui vehicul, de natura a-l determina pe conducatorul acestuia din urma sa schimbe brusc directia de mers sau sa franeze excesiv pentru a evita impactul;
• depasirea neregulamentara a unei coloane oprite formata din vehicule obligate sa opreasca la patrunderea intr-o intersectie, la trecerea la nivel cu calea ferata sau in alt caz de forta majora, in scopul de a plasa vehiculul in partea din fata a coloanei.
Soferii vor fi pedepsiti, de asemenea, pentru:
• circulatia cu autovehiculul pe trotuar, in lungul acestuia;
• realizarea intentionata a unui derapaj controlat in vederea intoarcerii sau rotirii vehiculului;
• oprirea neregulamentara a vehiculului pe prima banda blocand deplasarea vechiculelor aflate in spate, care au dreptul de a vira la dreapta la culoarea rosie a luminii semaforului;
• conducerea unui vehicul care polueaza fonic, peste norma stabilita de reglementarile in vigoare, din cauza eliminarii amortizoarelor fonice din toba sau a utilizarii unor astfel de amortizoare neomologate.
Conform explicatiilor oferite de parlamentari, modificarea actualului Cod Rutier este necesara intrucat ”in aplicarea prevederilor OUG nr. 195/2002, Regulamentul de aplicare, precum si a altor reglementari directe sau conexe existente se releva deficiente constand in existenta dublei reglementari, interpretarea contradictorie a unor reglementari, reglementarea excesiva a unor situatii prevazute in lege si existenta unor lacune de reglementare pentru anumite situatii din trafic”.
Lasă un răspuns