Condusul pe timp de iarna. Checklist
Iarna si-a scos coltii nu doar prin temperaturi scazute, ci si prin precipitatii specifice sezonului. De ieri s-a instalat zapada, iar pana diseara este pusa eticheta cu cod galben, de vreme rea, pentru mai bine din jumatate de Romania. Condusul pe timp de iarna nu este deloc simplu, iar asta poate avea repercusiuni atat asupra masinii, cat si asupra santatatii tale.
Cum este masina ta influentata de schimbarile atmosferice? Temperatura scazuta are efecte negative asupra proprietatilor tuturor lichidelor motorului, modifica aderenta anvelopelor, solicita mai mult bateria, etc. De aceea, este bine sa iti pregatesti masina din punct de vedere tehnic si sa o echipezi cu tot ceea ce ai nevoie pentru un eventual blocaj in mijlocul viscolului.
Iar daca se intampla sa ramani blocat, printe cele mai bune lucruri pe care le poti face sunt:
Inspectia generala a autovehiculului
Poti incepe preagatirea masinii de iarna, prin revizuirea aspectele tehnice, cele care sunt, de altfel si cele mai importante, asa ca verifica:
- Filtrul de aer
- Antigelul
- Bateria
- Filtrul de emisie
- Lichidul de racire al motorului
- Filtrul de combustibil
- Pedala de acceleratie
- Bujiile
- Anvelopele
- Stergatoarele si lichidul de parbriz
Unelte in masina
Condusul pe timp de iarna, mai ales la drum lung, vine in tandem cu riscul de a ramane blocat in nameti, De aceea, este bine sa fii echipat pentru a face fata oricarei situatii critice, iar din portbagajul tau nu ar trebui sa lipseasca:
- Manusi groase
- Trepied
- Lopata
- Trusa de scule
- Lanturi de remorcare si anvelope
- Cablu de cupalre
Kit de supravietuire
Urmatoarea etapa importanta pe care trebuie sa o treci pe lista de do to, inainte de a te aventura la un drum, mai lung, pe vreme capricioasa, este realizarea unui kit de supravietuire, care sa includa:
- O patura, apa, kit de prim ajutor si alimente neperisabile (fructe uscate, seminte).
- Lanterna si baterii de rezerva.
- Triunghiuri reflectorizante.
- Racleta de gheata si perie de zapada.
- Foarfeca, sfoara.
…si daca totusi ramai blocat
- Pentru inceput sa nu intri in panica, iar daca ai semnal sa suni dupa ajutor.
- Nu te aventura pe cont propriu pentru a gasi ajutor.
- Daca esti sigur ca teava de evacuare nu este blocata, lasa motorul sa functioneze timp de 10 minute, la fiecare ora (asta daca ai carburant suficient)
- Fa tot posibilul sa ramai incalzit(a).
Lasă un răspuns