666 km de autostrada s-au construit in Romania pana in momentul de fata, iar asta ne propulseaza drept codasi in raport cu vecinii nostri, aderati la Uniunea Europeana. Un raport realizat de firma de consultanta PwC “Capital projects and infrastructure spending:outlook 2005”, arata ca Polonia, Romania, Cehia si Ungaria, au cheltuit anul trecut in jur de 70 de miliarde de euro, cu proiectele de infrastructura. 23 de miliarde de euro au fost alocati cheltuielilor de transport.autostrada

Imagine Via Pinterest

Se pare ca statele est-europene, care au prins aderarea la Uniunea Europeana din 2004, vad in proiectele de infrastructura o investitie oportuna ce vine ca solutie pentru lipsa investitiilor private si a consumului si incearca sa profite de posibilitatea de a accesa fonduri nerambursabile.

In Ungaria exista 1300 de kilometri de autostrada. Chiar daca tara este de doua ori mai mica decat Romania, in 14 ani au reusit sa construiasca 800 de kilometri, cei mai multi din bani europeni.

Potrivit biroului de statistica al UE, Eurostat, Cehia are o infrastructura de aproape 16.000 de kilometri de cai ferate si 750 de kilometri de autostrada. Cehia este una din tarile care si-au planificat o dezvoltare considerabila in ceea ce priveste constructia de autostrazi. De exemplu, anul trecut si-a adjudecat 17% din totalul cheltuielilor cu infrastructura realizate de cele 4 tari. De asemenea, si-a proiectat cheltuieli de transport de 233 mld. coroane cehe (8,5 mld. euro) pana la finalul anului 2016.

In Polonia exista, in prezent 1269 de kilometri de autostrada in uz, plus alte cateva sute in constructie. Conform planurilor, in 2015, Polonia ar trebui sa aiba trei autostrazi care unesc tara: 2 de la est la vest si 1, de la nord la sud.

In Romania, conform Master Planului de Transport, ar trebuie sa se construiasca 656 kilometri de autostrada si 2.226 kilometri de drumuri expres pana in anul 2030. Costurile estimate pentru realizarea autostrazilor, pana in 2030, se ridica la 6,28 miliarde de euro, fara TVA, potrivit Master Planului General de Transport al Romaniei, iar pentru drumurile expres – 17,5 miliarde de euro, fara TVA. Documentul mai prevede constructia a 2.674 km de drumuri transregionale, 293 km de drumuri EuroTrans si 172 km de variante ocolitoare.

Master Planul de Transport a fost in dezbatere publica toata luna octombrie, insa pana in prezent nu sunt date oficiale care sa ateste adoptarea lui.


i-Asigurare iOS i-Asigurare Android