Cum esti despagubit pentru asigurarea medicala de calatorie
Imagine Via Bored Panda
Fie ca ai suferit un accident pe timpul unei deplasari in afara granitelor tarii, fie ca iti planuiesti o vacanta, este bine sa stii cum esti despagubit pentru asigurarea medicala de calatorie. Motivul? Servciile medicale externe implica costuri mari, poate chiar exorbitante, ce se pot ridica in anumite situatii la valori mai mari decat preturile calatoriei in sine. Pe de alta parte, a incheia o asigurare medicala de calatorie nu este singura conditie pe care trebuie sa o indeplinesti pentru a si recupera banii cheltuiti pe serviciile medicale sau produsele farmaceutice.
Cum esti despagubit pentru asigurarea medicala de calatorie?
- Prin plata directa a serviciilor medicale de care beneficiezi *
- Prin decontare a cheltuielilor demonstrate prin chitante in original si care fac posibila deschiderea dosarului de dauna
*Despagubirile se acorda in functie de riscurile acoperite in polita de asigurare, iar valoarea lor este limitata de valoarea sumei acoperite/ valoarea la care riscurile au fost asigurate.
Trebuie sa ai in vedere si faptul ca riscurile asigurate si valoarea la care sunt acoperite difera de la asigurator la asigurator De aceea, este important sa citesti contractul in momentul in care decizi sa inchei o polita de asigurare medicala de calatorie. In ceea ce priveste modalitatea de selectie a tarifelor, trebuie sa ai in vedere urmatorul lucru: cu cat valoarea riscurilor asigurate este mai mare, cu atat asigurarea va costa mai mult, dar si acoperirea va include mai multe riscuri asigurate la o valoare mai mare. O polita de asigurare standard include riscuri primare, iar polita poate fi extinsa catre una premium sau dupa caz, catre una pentru sporturi extreme.
Documente necesare despagubire pentru asigurarea medicala de calatorie
- Polita de asigurare medicala de calatorie;
- Declaratia Asiguratului cu privire la descrierea evenimentului;
- Declaratia celui care a incheiat polita cu privire la valoarea totala a cheltuielilor;
- Documentele care atesta diagnosticul pus;
- Documente care atesta tratamentul urmat;
- Facturi, chitante ce demonstreaza cheltuielile medicale si farmaceutice, emise pe numele Asiguratorului.
De retinut:
- Este necesar sa anunti Asiguratorul de producerea evenimentului inainte de a beneficia de orice serviciu medical de transport sau repatriere, iar in cazul in care Asiguratul se afla in imposibilitatea de a contacta Asiguratorul, obligatia ii revine unei terte persoane (ruda, prieten, cadru medical). In general, societatile de asigurare pun la dispozitia clientilor un numar de contact ce poate fi apelat 24 de ore din 24, 7 zile din 7.
- In cadrul apelului, Asiguratul are obligatia de a oferi un minim de date necesare pentru identificarea Asiguratului: nume, prenume, data nasterii; tara in care a survenit urgenta medicala; numarul politei de asigurare medicala de calatorie, detalii privind urgenta medicala.
In cazul in care ai o urgenta si ai o asigurare medicala de calatorie valabila, te poti adresa, pentru politele incheiate la:
Ominiasig – la OMNIASIG ASSISTANCE, disponibil permanent: Telefon: + 4021 201 90 31 Fax: + 4021 201 90 40
Euroins, Gothaer – la APRIL ASSISTANCE, telefonic la numerele : 021 201 90 30 / 021 201 95 65 / 031 730 99 95 sau prin fax la numarul: 021 201 90 40.
Asirom – la Reprezentanta CORIS ROUMANIE: Telefon: (004) 0212019030 sau (004) 0317309900
Ai intampinat dificultati la despagubirea pentru asigurarea medicala de calatorie? Care au fost acestea? Spune-ne povestea ta printr-un comentariu mai jos sau pe pagina de Facebook i-Asigurare.
Lasă un răspuns