casco

Imagine Via Stumbleupon

Casco este o polita de asigurare facultativa prin care cei care au in proprietate autovehicule se pot  proteja in fata prejudiciilor financiare cauzate de producerea unor evenimente asigurate.

In momentul in care se incheie o polita de asigurare, autovehiculele trebuie sa aiba inspectia tehnica valabila. Asigurarea Casco se incheie pentru riscurile prevazute in conditii, cu fransizele, excluderile, extinderile prevazute in contractul de asigurare, iar toate aceste criterii influienteaza prima de asigurare. Daca la asigurarea Rca, prima este standard, iar pretul este dat de dinamica reducerilor, la asigurarea Casco, difera in functie de riscurile pe care doresti sa le asiguri?

 Riscurile pe care asigurarea casco le acopera pot fi impartite in patru mari categorii:

a) avarie partiala – ca rezultat al unui accident in trafic sau a unei avarii produse in parcare, avarie al carei cost de reparatie nu depaseste un plafon stabilit de asigurator ( de regula 75-80% din suma asigurata);

b) avarie totala – este stabilita de catre asigurator in urma unor documente eliberate de un service autorizat RAR, prin care se dovedeste ca autovehiculul nu mai pote fi adus la standardele de siguranta stabilite de producator;

c) furt partial – reprezinta furtul unor componente ale autovehiculului si avariile provocate in timpul furtului;

d) furt total – reprezinta furtul masinii din locul in care a fost parcata.

De retinut:

Indiferent de tipul de dauna inregistrat, acesta trebuie raportat la politie, la sectia de pe raza careia s-a produs incidentul. Asiguratorul solicita documente care atesta ca a fost raportat evenimentul.

Asiguratorul despagubeste contavaloarea daunei, exceptie facand frasiza aplicabila, plus ratele care au mai ramas de achitat la polita de asigurare.

*fransiza este stabilita in functie de cele 4 categorii de riscuri asigurate, dar poate fi exprimata si unitar, pentru orice dauna.

 Casco cu fransiza

Fransiza este o suma de bani fixa, procentaj din suma asigurata sau procent din valoarea fiecarei daune, suma ce trebuie platita de fiecare data cand se solicita o despagubire. In momentul de fata, putine companii mai ofera casco fara fransiza si asta in anumite conditii. Se preconizeaza ca se va ajunge la un moment dat, ca frasiza sa fie obligatorie, asta datorita ratei prea mari a daunalitatii. Prin integrarea sistemului de fransiza, asiguratorii considera ca responsabilizeaza soferii, ii impulsioneaza sa limiteze incidentele soldate cu daune. De aceea, cu cat este mai mare franzisa, cu atat este mai mica prima de asigurare.

Caracteristici:

Daca alegi sa iti faci asigurare Casco cu fransiza, platesti mai putin la prima de asigurare;

Sistemul este avantajos in cazul daunelor mai mari, in sensul ca pentru o dauna, de exemplu de 700 Euro, achiti fransiza de 150 Euro, iar de restul se ocupa societatea de asigurare. In cazul daunelor mici, insa, pot exista situatii cand iesi mai ieftin daca scoti banii din buzunar pentru a-ti repara masina. Daca ai fransiza de 150 de Euro si dauna de 70 de Euro, evident ca nu vei plati fransiza.  Fie alegi sa iti repari masina singur, fie astepti sa se mai adauge o dauna J.

Franasiza nu depaseste 1% din valoarea totala. In cazul unei daune totale, insa s-ar putea ca aceasta sa fie de 10% -15%. De aceea este important sa iti citesti cu atentie contractul de  asigurare Casco.

 Casco fara fransiza

Singurul avantaj pe care il ai daca alegi casco fara fransiza este acela ca iti poti repara masina pe casco, indiferent de valoarea daunei. Trebuie sa stii insa ca valoarea primei de asigurare pentru polita de asigurare casco fara fransiza, creste de la an la an.


i-Asigurare iOS i-Asigurare Android