cel-mai-scump-rca

Piata de asigurari in ultimii 2 ani a trecut printr-o maturizare evidenta. Ce poate insemna asta pentru clienti? in primul rand constatam ca preturile RCA par a fi luat-o razna; este un semn de echilibrare a ratelor de daunalitate mare.

Totusi sa intelegem de ce s-a intamplat asta si cum ii afecteaza pe soferi:

  • efectul bonusului asupra tarifului RCA este nesemnificativ, chiar daca nu ai avut daune ani la rand; spre exemplu, pentru ca nu ai inregistrat nicio dauna de la implementarea sistemului de Bonus/Malus(inceputul anului 2010) pana acum, beneficiezi de o reducere de doar 26%.
  • In acelasi timp doar pe final de an 2013, pretul asigurarii obligatorii auto cel putin pentru soferii tineri cu mai putina experienta a ajuns si triplu fata de anii trecuti, respectiv aproape dublu fata de celelalte categorii de varsta.

Diferenta poate parea ciudata dar are o explicatie cat se poate de fundamentata pentru societatile de asigurare, cele care stabilesc preturile pe fiecare segment in parte: astfel, vizat de cresterea tarifului, nu este neaparat soferul cu cele mai multe daune in nume propriu, ci acel segment de soferi si masini pe care societatile de asigurare le considera cu riscul viitor cel mai mare. Aici este o logica destul de complicata si bazata pe foarte multe date statistice si calcule actuariale.

Fara sa intram in detalii tehnice, trebuie sa ne gandim doar la faptul ca in general persoanele sub 30 ani sunt mai putin experimentate in trafic, respectiv mai agresive si mai grabite.

Avand in vederea aceste evolutii, nu dorim tinerilor decat sa castige mai bine pentru a putea sustine cresterea tarifului RCA care ii vizeaza direct, respectiv sa fie atenti pentru a nu risca implicarea in evenimente auto.